Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Piekoszowie

Częstochowska 110, 26-065 Piekoszów

 

Regulaminy

 

 

ZASADY WSPÓŁPRACY PORADNI
PSYCHOLOGICZNO -PEDAGOGICZNEJ W PIEKOSZOWIE

ZE SZKOŁAMI I INNYMI PLACÓWKAMI

Z TERENU DZIAŁANIA PORADNI

 

I. Zasięg działania PP-P  w Piekoszowie

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Piekoszowie, zgodnie z decyzją organu prowadzącego sprawuje opiekę psychologiczno-pedagogiczną nad dziećmi w wieku 0-6 lat, szkołami i placówkami oświatowymi  z gmin :  Piekoszów, Sitkówka-Nowiny, Chęciny, Strawczyn,. Łopuszno, Miedziana Góra, Mniów.

Dodatkowo Kurator Oświaty wskazał PP-P w Piekoszowie do  wydawania opinii i orzeczeń dla dzieci i młodzieży z autyzmem ze wszystkich gmin Powiatu Kieleckiego.

 

II. Zakres współpracy pracowników  PP-P w Piekoszowie ze szkołami 

      i placówkami:

  • Diagnoza zgłaszanych problemów.
  • Terapia psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna.
  • Terapia rodzin.
  • Terapia metodą Biofeedback.
  • Przesiewowe badania wzroku  i słuchu.
  • Zajęcia z dziećmi zdolnymi.
  • Zajęcia profilaktyczne dla uczniów.
  • Zajęcia logorytmiczne.
  • Zajęcia aktywizujące uczniów do wyboru zawodu i kierunku kształcenia.
  • Doradztwo zawodowe
  • Konsultacje dla nauczycieli, rodziców, dzieci i młodzieży.
  • Warsztaty i szkolenia dla nauczycieli i rodziców.
  • Interwencje w sytuacjach kryzysowych.


III.  Zasady kontaktów pracowników PP-P w Piekoszowie ze szkołami i placówkami z obszaru działania Poradni:

 

  1. Dyrektor Poradni przydziela pracownikom w każdym roku szkolnym  odpowiedzialność za współpracę w poszczególnych obszarach ze szkołami i placówkami oświatowymi z rejonu działania Poradni.
  2.  Wykaz pracowników i podległych im placówek ( ze względu na realizowane przez nich zadania) znajduje się w sekretariacie i dokumentacji Poradni oraz na stronie internetowej.
  3. Informacje na ten temat podległych pracownikom placówek przekazywane są podczas wizyt w szkołach, rozmów telefonicznych z dyrektorami placówek i nauczycielami, spotkań z pedagogami szkolnymi, przy przekazywaniu oferty programowej oraz na stronie internetowej.
  4. Pracownicy Poradni w każdym roku szkolnym opracowują ofertę zajęć i warsztatów z dziećmi, młodzieżą, rodzicami i nauczycielami.
  5. Oferta programowa przekazywana jest urzędom gmin na początku każdego roku szkolnego oraz opublikowana jest na stronie internetowej.
  6. Terminy wizyt pracowników Poradni w szkołach i placówkach ustalane są z dyrektorem placówki, pedagogiem szkolnym lub nauczycielami (w zależności od formy i zakresu oczekiwanej pomocy).
  7. Co roku odbywają się w Poradni cykliczne spotkania pracowników z pedagogami szkolnymi, w celu zebrania oczekiwań ze szkół i omówienia zasad oraz form współpracy w danym roku szkolnym. Spotkania służą także poszerzaniu umiejętności wychowawczych pedagogów oraz dzieleniu się z nimi nowymi metodami i formami pracy.
  8. Każdy pracownik jest zobowiązany do nawiązywania współpracy z placówkami, które  pomagają dzieciom, młodzieży i ich rodzinom.

 

 

 

IV. Zasady korzystania z oferty PP-P w Piekoszowie:

 

  1. Szkoły i placówki mają możliwość zgłaszania potrzeb w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez Poradnię w ciągu trwania roku szkolnego.
  2. Zapotrzebowanie może zgłaszać dyrektor placówki, pedagog szkolny lub nauczyciele w formie telefonicznej lub pisemnej (potwierdzenie dyrektora placówki).
  3. Zgłoszenie ze szkoły lub placówki na wybraną formę działań może przyjąć każdy z pracowników Poradni i przekazuje je osobie odpowiedzialnej za realizację tego zadania.
  4. Osoba opiekująca się daną placówką i odpowiedzialna za wykonanie zadania, realizuje sama określone działanie lub ustala jego realizację z innymi pracownikami Poradni.
  5. Informacje z realizacji określonych działań na terenie placówek zawarte są w dziennikach pracy lub w odrębnie opracowanej dokumentacji:karta pracy w punkcie konsultacyjnym, karta konsultacji logopedycznej w punkcie konsultacyjnym, karta badania pilotażowego.
  6. Dokładne sprawozdania ze współpracy ze szkołami i placówkami oświatowymi znajdują się w sprawozdaniach ilościowych i opisowych, dotyczących funkcjonowania Poradni, a także w indywidualnych sprawozdaniach pracowników. Sporządzane są one dwa razy w roku szkolnym ( pierwszy semestr i koniec roku ).
  7. Zasady funkcjonowania punktów konsultacyjnych na terenie szkół i placówek są omawiane na początku każdego roku szkolnego, a ich prace koordynują dyrektorzy i pedagodzy szkolni.
  8. Wybór Punktów Konsultacyjnych i częstotliwość pracy w nich  zależy od zapotrzebowania   w środowisku oraz możliwości kadrowych Poradni.

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 413
Utworzono dnia: 21.09.2020

Historia publikacji

  • 23.10.2020 14:45, Administrator
    Edycja strony: Regulaminy
  • 23.10.2020 14:44, Administrator
    Edycja strony: Regulaminy
  • 21.09.2020 17:03, Administrator
    Dodanie strony: Regulaminy