Regulaminy
ZASADY WSPÓŁPRACY PORADNI
PSYCHOLOGICZNO -PEDAGOGICZNEJ W PIEKOSZOWIE
ZE SZKOŁAMI I INNYMI PLACÓWKAMI
Z TERENU DZIAŁANIA PORADNI
I. Zasięg działania PP-P w Piekoszowie
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Piekoszowie, zgodnie z decyzją organu prowadzącego sprawuje opiekę psychologiczno-pedagogiczną nad dziećmi w wieku 0-6 lat, szkołami i placówkami oświatowymi z gmin : Piekoszów, Sitkówka-Nowiny, Chęciny, Strawczyn,. Łopuszno, Miedziana Góra, Mniów.
Dodatkowo Kurator Oświaty wskazał PP-P w Piekoszowie do wydawania opinii i orzeczeń dla dzieci i młodzieży z autyzmem ze wszystkich gmin Powiatu Kieleckiego.
II. Zakres współpracy pracowników PP-P w Piekoszowie ze szkołami
i placówkami:
- Diagnoza zgłaszanych problemów.
- Terapia psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna.
- Terapia rodzin.
- Terapia metodą Biofeedback.
- Przesiewowe badania wzroku i słuchu.
- Zajęcia z dziećmi zdolnymi.
- Zajęcia profilaktyczne dla uczniów.
- Zajęcia logorytmiczne.
- Zajęcia aktywizujące uczniów do wyboru zawodu i kierunku kształcenia.
- Doradztwo zawodowe
- Konsultacje dla nauczycieli, rodziców, dzieci i młodzieży.
- Warsztaty i szkolenia dla nauczycieli i rodziców.
- Interwencje w sytuacjach kryzysowych.
III. Zasady kontaktów pracowników PP-P w Piekoszowie ze szkołami i placówkami z obszaru działania Poradni:
- Dyrektor Poradni przydziela pracownikom w każdym roku szkolnym odpowiedzialność za współpracę w poszczególnych obszarach ze szkołami i placówkami oświatowymi z rejonu działania Poradni.
- Wykaz pracowników i podległych im placówek ( ze względu na realizowane przez nich zadania) znajduje się w sekretariacie i dokumentacji Poradni oraz na stronie internetowej.
- Informacje na ten temat podległych pracownikom placówek przekazywane są podczas wizyt w szkołach, rozmów telefonicznych z dyrektorami placówek i nauczycielami, spotkań z pedagogami szkolnymi, przy przekazywaniu oferty programowej oraz na stronie internetowej.
- Pracownicy Poradni w każdym roku szkolnym opracowują ofertę zajęć i warsztatów z dziećmi, młodzieżą, rodzicami i nauczycielami.
- Oferta programowa przekazywana jest urzędom gmin na początku każdego roku szkolnego oraz opublikowana jest na stronie internetowej.
- Terminy wizyt pracowników Poradni w szkołach i placówkach ustalane są z dyrektorem placówki, pedagogiem szkolnym lub nauczycielami (w zależności od formy i zakresu oczekiwanej pomocy).
- Co roku odbywają się w Poradni cykliczne spotkania pracowników z pedagogami szkolnymi, w celu zebrania oczekiwań ze szkół i omówienia zasad oraz form współpracy w danym roku szkolnym. Spotkania służą także poszerzaniu umiejętności wychowawczych pedagogów oraz dzieleniu się z nimi nowymi metodami i formami pracy.
- Każdy pracownik jest zobowiązany do nawiązywania współpracy z placówkami, które pomagają dzieciom, młodzieży i ich rodzinom.
IV. Zasady korzystania z oferty PP-P w Piekoszowie:
- Szkoły i placówki mają możliwość zgłaszania potrzeb w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez Poradnię w ciągu trwania roku szkolnego.
- Zapotrzebowanie może zgłaszać dyrektor placówki, pedagog szkolny lub nauczyciele w formie telefonicznej lub pisemnej (potwierdzenie dyrektora placówki).
- Zgłoszenie ze szkoły lub placówki na wybraną formę działań może przyjąć każdy z pracowników Poradni i przekazuje je osobie odpowiedzialnej za realizację tego zadania.
- Osoba opiekująca się daną placówką i odpowiedzialna za wykonanie zadania, realizuje sama określone działanie lub ustala jego realizację z innymi pracownikami Poradni.
- Informacje z realizacji określonych działań na terenie placówek zawarte są w dziennikach pracy lub w odrębnie opracowanej dokumentacji:karta pracy w punkcie konsultacyjnym, karta konsultacji logopedycznej w punkcie konsultacyjnym, karta badania pilotażowego.
- Dokładne sprawozdania ze współpracy ze szkołami i placówkami oświatowymi znajdują się w sprawozdaniach ilościowych i opisowych, dotyczących funkcjonowania Poradni, a także w indywidualnych sprawozdaniach pracowników. Sporządzane są one dwa razy w roku szkolnym ( pierwszy semestr i koniec roku ).
- Zasady funkcjonowania punktów konsultacyjnych na terenie szkół i placówek są omawiane na początku każdego roku szkolnego, a ich prace koordynują dyrektorzy i pedagodzy szkolni.
- Wybór Punktów Konsultacyjnych i częstotliwość pracy w nich zależy od zapotrzebowania w środowisku oraz możliwości kadrowych Poradni.